torsdag 24 juni 2010

Midsommarbestyr...

Trots det fina vädret i några dagar nu har jag INTE legat och solat och läst en god bok ännu. Mycket märklig inledning på sommaren det här. Jag brukar ju RUSA ut och göra det så fort jag får möjlighet, men icke i år. Vad GÖR jag då? Ja, tidigare inlägg har berättat om städning och målning och fix, och det är fortfarande det som det mestadels handlar om. Och lite shopping och så.

Nu är det det här med panelgardiner igen. Något som brukar bli lite av en följetong för mig när jag håller på med. Så även denna gång. Jag och dottern var och köpte häromdagen. Kom hem med tredjevalet, eftersom de andra var slut. Upptäckte att de INTE skulle bli snygga i vardagsrummet, precis som jag tänkt i affären så klart. Upptäckte också att mitt snålspar inte var rättänkt, kantlisterna gick inte att flytta över till de nya gardinerna (attans, 49x6 gick alltså inte att spara...)

Under alla midsommarbestyr vi hade i dag, så sprang jag dock in och bytte (återköp på IKEA brukar vara en mardröm, men i dag gick det helt ok), och hittade andravalet gardiner, som i dag fanns inne i lager. Hann också springa in på en skoaffär och hitta nya skor till dottern till midsommar (romarsandaler, eller vad de heter, i läder =)). När jag kom hem och skulle börja mäta och skära längder, fick jag samma självförtoendekris som vanligt, stirrade hopplöst på det hela och tänkte att jag sk*r i det här! Efter den lilla humördippen kom jag dock igen och hade fått ordning på en längd som skulle testas. Vaaa! Har jag inte gått och köpt 45 cm kantlister i stället för 60 cm, jo självklart! Så går det när man SPRINGER in och rycker åt sig saker. Suck, men jag drog direkt tillbaka till IKEA, nytt återköp och sedan grabba tag i de rätta. Som tur var gick det faktiskt smidigt och enkelt när jag sedan fixade de sex längderna till rätt längd och fick upp dem på sina skenor. Puh.

Fint värre blev det =) Nu har jag mina skira, vita sommargardiner på plats. Midsommar kan börja!

(Fast vi firar ju inte hemma i stan, utan traditionsenligt ute i sommarstugan I Svartmåla, tillsammans med föräldrar, bröder och deras familjer!).

Önskar alla (inklusive mig själv, hehe) en riktigt härlig och skön midsommar!

KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...