torsdag 20 januari 2011

Storebror ser dig

Från Transportstyrelsen: Vi samarbetar med Swedbank bla bla bla och har satt in 174.00 kr på konto bla bla bla.

Jaha? Och varför i hela friden då? Ska jag förväntas förstå det? Men tack då. Niger fint.

Annan konstig post är att jag fick ett mycket tjockt kuvert från Tvillingregistret. I kuvertet låg en slags provtagningsmanick. Jag säger bara no way! Här ska inte få registreras någon dna eller dylikt från mig. Det räcker med att jag var dum nog att berätta om både det ena och det andra i en enkät som var tjock som en bok. De frågade t o m om hur många sexpartners man haft, om jag inte fantiserar hej vilt här nu. De tror de har mig på kroken, easy to get, men icke. Storebror ska inte få se mig så djupt in under huden.

Tänkte mig en löptur med det var snorhalt och kallt som i Sibirien så jag tog en power walk i stället. Finns det förresten ett bra svenskt ord för det? Kraftpromenad? Låter inte lika coolt om man säger så.

Har suttit och jobbat som fastlimmad på stolen hela dagen och det är inte bra för en lärare som brukar få springa omkring. Ont i rumpan får jag.

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...