lördag 1 januari 2011

2010

Kanske att jag skulle ta och minnas året som gått nu då på det nya årets första dag. Kan kanske vara passande.

Fast, nej, jag har ingen större lust faktiskt. Varför ska man göra det egentligen? Vi försökte göra det tillsammans med barnen i går vid supén och trots att vi gjort så mycket detta år kändes det bara torftigt på något sätt. Så kom jag på att jag brukar säga till mina elever att de hellre ska fokusera på en upplevelse och använda sinnena när de ska skriva och inte bara redovisa händelser. Precis därför blir det platt när man bara går igenom alla händelser under ett år.

Så vi struntar i det alltså.

Låt mig bara säga att för mig har 2010 varit ett omvälvande år. Det har varit ett år som kommer att få konsekvenser för min framtid. Det är jag säker på.

2011 har startat lugnt och stilla i alla fall. Ivanhoe på tv, åh, vad jag älskar den filmen! Jag har sett den nästan varje år på nyårsdagen sedan tidernas begynnelse. Jag kan nästan alla repliker utantill och sitter och säger dem njutningsfullt högt. Min dotter tittade konstigt på mig. Men språket! Vackert. Och kärleken! Vackert.

En bild på vår katt Filip som numer bor i småland på landet. Detta är en av alla bilder den nya matten skickar till mig då och då. Det är jag glad för att hon gör. Saknar min katt så! (se där något jag saknar alltså!).

Snart Hipp hipp! Så kul!

KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...