söndag 2 januari 2011

Rumpträning


Målat hela dagen nästan. Snart är källarvåningen som ny. Det är bara det att så fort man målat på ett ställe hittar man nya som ser sunkiga ut. Konstigt det där. En tanke: de som bestämde att brunsvarta dörrar, foder och lister överallt var höjden av snygghet 1980, de borde få något slags straff. Då menar jag inte familjen som följde modet och införskaffade detta, utan de som bestämde att det var modernt. Kallas Marknaden eller något sådant, eller?

Nästa projekt lär bli att forsla bort allt skräp som staplat sig i förrådet i källaren, vem har lagt det där?! Vi har bara bott här i ett år, men ändå kommer jag knappt in där längre. Jag har precis för mig om att vi slängde lastbilar med skräp när vi flyttade hit.

Jag har faktiskt lite träningsvärk i rumpan av allt målande, bara i rumpan, ingen annanstans. Jag kom på att det måste bero på att jag hela tiden måste sträcka mig eftersom jag inte når. Bra för rumpan alltså.

I morgon är det måndag och jag är ledig ännu en vecka, så fantastiskt underbart skönt. Praise God.

KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...