fredag 21 januari 2011

Love is in the air

Love is in the air. Dagen har gått i kärlekens tecken på många sätt och vis. Både på jobbet och hemma. Ibland gör kärleken ont och ibland är det bara som att flyga på moln.

Det jag inte kan låta bli att berätta en smula om är sonens kärlekshistoria med en tjej i hans klass. De har varit på gång att bli tillsammans flera gånger men tredje gången gillt blev det ja från hans sida innan jul. Jag undrade om hon skulle bli en frekvent gäst här hemma framöver men han sa att han ju har fullt upp med sina killkompisar.

Men nu! Nu börjas det kanske. I morgon är det dags för dubbeldate på bio tydligen. Och här har det ringts som bara den i dag och i kväll. Jag höll på att skämmas ihjäl när jag plötsligt insåg att han ringde henne på sin mobil efter att första delen av Let's Dance var avklarad och han precis skulle gå och lägga sig. Han visste inte vad klockan var och skämdes genuint när jag förklarade telefonreglerna för honom. Det var bara det att efter att han kommit i säng ringde hon! Hehe. Han blir glad när jag berättar det i morgon. Det är bättre att båda har brutit mot telefonreglerna än bara en. En mycket inkännande flicka =)

Skööön fredag här hemma. Godnatt.

Kram!

1 kommentar:

  1. Hi, hi...Sara skall ha en liten fest för sin stora kärlek, sedan fem år tillbaka. Nästa fredag blir det och den hålls här hemma tillsammans med tre andra tjejer som svärmar för samme lille prins...

    Kramisar

    SvaraRadera

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...