tisdag 4 januari 2011

Från Bevakningstjänst?


Så här roligt har jag på jullovet just nu. A real blast. Allt utom Ipren (som alltid finns hemma) införskaffade jag i går i ren desperation. Brukar vara lite dålig på egenvård och mest gå och vänta ut eländet medan jag snörvlar i hushållspappret. Faktiskt känner jag mig bättre nu när jag överdoserat nässpray och c-vitamin. Och känner mig lite lyxigare när jag snyter mig i Kleenex. Alltid något att bli glad över.

Ska tvinga mig ut på en promenad i snöyran också, känna lite frisk luft i luftrören kan väl inte vara skadligt i alla fall. Kändes bättre efter att jag gjorde det i går i alla fall.

Huset är fortfarande ett hus där Star Wars pågår, det är bara lite nya pojkar som kommer och går.

Och så ringde det på dörren och där står en man från Bevakningstjänst. Trodde jag. Men han var visst från Tekniska Verken och ville läsa av mätaren. Varför står det Bevakningstjänst på deras kläder nu för tiden? Han tog snällt på sig blåa tossor och tassade ner i källaren. Han undvek snällt att titta på min sidenpyamasförsedda kropp också. Eftersom det pågått målning i källaren ett tag fick jag be om ursäkt för att han knappt kom fram till mätaren för grejer som stod i vägen. "Har jag fått nåt brev om att du skulle komma?" frågade jag ursäktande. "Nej, vi kommer på vinst och förlust" svarade han. Jasså, tänkte jag, det måste vara många förluster då folk väl vanligtvis jobbar så här dags? Sedan gick jag undan och snöt mig och hostade i tvättstugan lite diskret. "Krya på dig" sa han vänligt när han gick.

Åh, vad jag längtar efter att få bli mig själv igen. Då har jag väl hunnit få slut på min ledighet bara är jag rädd.

Snörvlande kram

1 kommentar:

  1. Beställare och utförare du vet. Bevakningstjänst sköter också internposten åt Linköpings kommun. De tar väl alla uppdrag de kan få. För att hålla bilarna igång.
    Minns en ivrig nytänkare som skrev internt i posten om framtiden. Han såg att brevbärarna skötte merjobb som trappstädning och apoteksutkörning. Detta var i stycke ett. I stycke två skrev han om hur vaktmästarna delade ut posten. Undrar om hade tänkt riktigt färdigt den där killen. Det var på 80-talet.
    Får hoppas att bevakningstjänst inte tar hand om undervisningen bara.
    Krya på dig.

    SvaraRadera

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...