onsdag 12 januari 2011

Borttagande


I morgon ska allt julpynt ner för då är det tjugonde dag Knut och då dansas julen ut. Det har alltid varit lätt att komma ihåg för min äldsta bror fyller år i morgon =D.

Jag har inte fuskat mer än att de flesta tomtarna har åkt ner i kartongen redan. Dessa små tomtar fick vara kvar för de är så söta tycker jag, men i morgon åker de. Fast jag är väldigt skrockfull och jag har fått lära mig att man måste ha en tomte kvar i hemmet, annars får hemmet otur. Hustomten får man inte reta upp, så han har en plats året runt i köket. Så du som undrat över om jag glömt julpynt förut vet nu alltså att jag inte glömt.

Det brukar kännas lite tomt och ödsligt vet jag av erfarenhet efter borttagandet, så jag funderar på att skämma bort mig själv med lite härliga tulpaner i morgon. Få lite vårkänsla kanske. Fast decimetern snö jag borstade bort från bilen i morse motsäger vårkänslan lite. Ska tulpanerna in måste jag dock se till att få det lite städat först, annars är det bortkastat. Hm, vi får nog se helt enkelt.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...