tisdag 11 januari 2011

Saknat


Kände en så otrolig längtan och saknad efter min bror och hans underbara fru så jag åkte dit på visit efter jobbet. Nu när de har flyttat till sin fantastiska bostadsrätt och vi inte längre bor i samma grannskap med promenadavstånd, har jag börjat få den här saknaden och suget efter dem. Men herregud det tar bara några minuter med bil dit, vi är så bortskämda i den här stan med de korta avstånden!

Fick hjälp av bror min med nya mobilen och spotifykontot, jag har tyvärr lite svårt att hantera touch screen än så länge, men jag vänjer mig nog snart. Känner mig som klumpfinger plötsligt, och jag som var så snabb på att messa förut. Saknar den gamla telefonen lite...


Det var härligt att få träffa eleverna i dag igen, jag har saknat dem också. Och varje gång man har haft lov ser man hur de vuxit och ser äldre ut när de kommit tillbaka, det är nästan läskigt att jobba på högstadiet, man kan nästan se dem växa framför sig.


Dagens fåniga liknelse som jag bjöd på: Nu är det dags att kliva av boskapsvagnen och äntra x2ooo. Är ni med på samma tåg? Fniss fniss.


Det bjuder jag på som sagt.


KRAM!






2 kommentarer:

  1. Jag älskar min touchmobil men det tar lite tid att lära sig. Jag fick köpa den av EMil för 200 kr, medan han uppgraderade sig till en betydligt mer avancerad variant, den lille tekniktioåringen...

    Tänk på att jag precis NYSS skaffat spotify till datorn här hemma, typ tre år efter dig???Där ligger du ju ljusår före, eller hur? Vi valde snikvarianten men då jag fått en iphone, vilket jag har bestämt att jag skall få av maken, kommer vi uppgradera kontot så jag kan lyssna även i mobilen.

    Saknande kramisar!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Har saknat dig med vännen! Suget finns här med. Vill ju ha min dos av Josephine - skratt och snack ;) Är så härligt att kunna ha en sån fin och förstående vän. Vi har sååå roligt ihop men ändå kan vi snacka om allvarliga saker oxå. Gott att du finns darling och snart blir du nog lika snabb eller ännu snabbare på knapparna på din nya telefon än var du var på den förra. ;) KRAM

    SvaraRadera

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...