lördag 29 januari 2011

Vilodag?

Lördag. Tro det eller ej men jag har träningsvärk i mitt vänstra tumgrepp nu! (har inget ont i min högra skadade alltså). Detta måste bero på att jag spelade hockey med några elever i går på friluftsdagen, vi åkte skridskor på Stångebro bandyplan. Jag var så kaxig och drog några slagskott men det känns tydligen i dag då.

Lördag är vilodag för en hårt arbetande kvinna, men vet inte om jag riktigt känner att så är fallet faktiskt. Fast å andra sidan har jag för länge sedan slutat hetsa upp mig över det faktum att man sitter i bilen och skjutsar barnen till olika aktiviteter hela helgerna, det vore lika konstruktivt som att hetsa upp sig över att huset återigen blivit dammigt och smutsigt och att tvätthögen vuxit på en vecka, that's life liksom.

Man kan vända på negativa tankar och tänka att jag är så oerhört lycklig över att barnen kan och vill delta i alla dessa roliga och utvecklande aktiviteter och att att jag har möjlighet att förverkliga detta för dem.

Sonen var på Star Wars födelsedagsfest i Linghem t ex, leken pågår fortfarande för fullt här i köket, ackompanjerandes middagslagningen. Det var fullt med små kloner, jediriddare och prinsessor Leior när jag lämnade honom där och de har lekt och tävlat.

Jag kunde dock ha varit utan Ikano-besöket i dag kändes det som, var alla där i dag eller? Och det spelades schlagermusik live ut av några som såg ut som After Dark. Jag blir trött i huvudet och snurrig. Men present tills morgondagens kalas införskaffades av dottern utan problem i alla fall.

Lördagskram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...