söndag 23 januari 2011

Stötdämpande

Jag har tagit hand om mig själv i helgen, japp det har jag. Känner mig starkare och friskare än på mycket länge nu, cross my fingers and hope it last.

Hur jag tar hand om mig?

Lagom blandning av lugn, ro och saker att göra. Fler sköna saker än jobbiga saker? Kanske det, men främst att jag har kunnat motionera. Både igår och i dag, så skönt och jag känner hur det gör gott i mig.

Men jag tar hand om mig genom att vara lugn i sinnet och tänka att det där kan jag inte göra något åt just nu också. Som att jag lindat in mig själv i skyddande bomull. Stötdämpande. Och i öronen skön musik. Och runt omkring mig tända ljus.

Jag försöker vara snäll mot mig själv så kanske jag blir snällare mot andra omkring mig också.

Men så har jag haft en så mysig helg med barnen också, det gör gott ända in i själen.

Redo för måndag då, kom du, det blir säkert bra.

Ska bara hänga en tvätt först.

KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...