torsdag 13 januari 2011

Fira med champagne...


Lyxlyxlyx. Var får man sitta alldeles stilla i lugn och ro och bara prata om sig själv och bli ompysslad till kropp och själ? Och läsa blaskiga skvallertidningar som man aldrig skulle ta i ens med en tång annars? Och bli schamponerad och masserad i hårbotten till lugn musik? Jag känner mig nästan kriminellt omhändertagen när jag går till frisören. Det är visserligen nästan som om man blivit rånad när man tittar på kontot efteråt, men ändå. Detta är den enda riktiga lyx jag brukar unna mig, så jag vägrar skämmas.

Jag var hos en ny frisör i dag och jag är alltid så nervös då. Tänk om det visar sig att frisören inte kan sin sak eller missuppfattar mig totalt, det vore en mardröm för jag är riktigt konservativ när det gäller mitt hår. Förra gången hade jag också en ny frisör och då blev jag inte nöjd alls.

Men nu blev jag supernöjd! =D För det första stämde personkemin direkt med den underbara frisörskan, tror aldrig jag gillat någon så mycket förut. Hon var riktigt framåt, rolig och öppen på precis rätt sätt. Och för det andra, men det viktigaste: hon var riktigt kunnig. Yes! Nu vet jag äntligen vart jag kan gå framöver igen.

Kanske var jag inte den lättaste kunden att ha direkt, för när hon började bli klar med slingorna efter ett par timmar, sa hon till sin elev: "När vi är klara med det här håret får vi fira med champagne!" Det efter att hon fått göra slut på hela förrådet av foliepapper och skickat eleven att torktumla fler till resten av håret. Jag har riktigt mycket hår. Hehe.

Eleven fick locka håret då hon fick sin nästa kund. Men det gjorde hon bra.

KRAM!

1 kommentar:

  1. Då kanske du oxå skulle ta och fira med champagne, eftersom du fick tag på en så bra frissa som det klickat med ;) Vad fint det såg ut att bli på kortet! Ju mer tid man får spendera hos frissan desto gladare blir jag.

    Ha det bra på resan nu i helgen. Många kramar. Kommer sakna dig. Hälsa Lotta från mig oxå. KRAM :)

    SvaraRadera

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...