fredag 31 december 2010

Happy New Year!


Nyårsafton. Lyssnar just nu på en favoritlåt med Ulf Lundell, mästaren; "Sanna", som sig bör på nyårsafton. Nyss lyssnade jag på "Happy New Year" med ABBA, börjar komma i stämning här. Den vita chokladpannacottan är förberedd och bären ligger och tinar (ja, ja de var inte färska). Mannen har förberett humrarna och havskräftan till dottern, de blir gratinerade. Huvudrätten väntar lite medan vi nu gör oss i ordning (jag ska snart). Bordet är dukat och i år valde jag silver som färg.

Och så en bild på den turkosa väggen i källaren, här nedan, som jag lovat. Fast den ser inte lika turkos på bilden som den verkligen blev. Den blev faktiskt helt fantastiskt fin! Sonen säger att den är poolblå. Själv sitter jag och tittar på den och tänker på hav och himmel i Grekland. Väggen gör mig glad nu när jag går nerför trappan och ser den, då måste det vara rätt.

Annars är jag dunderförkyld, perfekt så här till nyår. Det kom i natt. Nyser, snorar och sniffar. Kanske blir det bättre efter lite champagne till förrätten.

I morgon kan hända att jag känner för att göra en liten tillbakablick på året 2010. He who lives will see.

Gott Nytt År och ha en riktigt härlig afton! Ta hand om dig.

KRAM!

1 kommentar:

  1. Gott nytt 2011!
    Hoppas ditt år fylls av massor av skratt, ännu mer överraskningar och kanske några nya bekantskaper?

    Jag känner på mig att 2011 blir fantastiskt! En stor kram!
    /Suz
    (som skickar detta till flera men som inte menar det mindre för det...)

    SvaraRadera

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...