söndag 12 december 2010

I min handväska

Jaha då finnns ingen återvändo, det är bara att erkänna: Jag är en typiskt kvinnlig handväskeslobb. Slobb? Vad är det för ett ord då!? Det passar i all fall.

Man brukar verkligen kunna hitta precis vad som helst i min handväska. Jag vill inte bli överraskad off guard så att säga. Det är ju därför man har en handväska. I dag hittade jag detta när jag grävde:

1. Mobiltelefon i fodral.
2. Portmonnä (älskar detta ord!) innehållande kort, sedlar, mynt, lista över de föräldrar som betalt till blommorna, matlista, kvitto från Hemmakväll, Coop och Systemet, lapp med nummer och namn till LAH:s läkare, bagagekvittolapp från Arlanda).
3. Hörlurar till mobilen.
4. Kam.
5. Tre läppglans.
6. En mascara.
7. Ett rouge.
8. Två halvfulla tuggummipåsar, Extra.
9. En hårsnodd.
10. Tre Ipren.
11. En penna.
12. Ett plåster.
13. Ett paket OB.
14. Fingervantar.
15. Bilnyckel.
16. Hemnycklar.

Sådärja. Ett tips jag kan dela med mig av är att ha ett nyckelringsmjukisdjur på nycklarna, så att man hittar dem snabbt... (se bild ovan).

För övrigt anser jag att jag borde få köpa precis så många och dyra handväskor jag vill.

Handväskekram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...