onsdag 29 december 2010

Mina ambitioner


Näst sista temat på listan i dag. I morgon har jag skrivit efter listan i 30 dagar, varje dag, duktig flicka!

Kanske att det kommer att kännas tomt att inte ha en lista att följa i alla fall. Jag vet att det är svårare att känna inspiration att skriva helt fritt varje dag, särskilt om man känner att det inte direkt har hänt något spännande att skriva om.
Mina ambitioner alltså.

Det är skillnad på drömmar och ambitioner då, eller? Har du följt min blogg den senaste månaden har du sett den långa listan jag skrev på alla mina drömmar jag har.

Ambitioner... ska det handla om mitt yrkesliv eller privat? Både och? Jag känner mig lite förvirrad. Det kanske betyder att jag inte har några ambitioner! Hehe.

Jag har en ambition att jag hela tiden vill fortsätta utmana mig själv och fortsätta att utvecklas. Det vet jag. Jag vägrar nöja mig med att stå still och känner mig aldrig nöjd utan vill lära mig mer. Är det ambitioner?

Jag har en ambition att försöka vara en så bra mamma som jag bara kan för mina barn.

Jag har en ambition att försöka se till att jag kan stå ut med mig själv i livet. Jag vill kunna se mig själv i ögonen. Som chefspiraten sa i går i piratfilmen (det var för övrigt Keith Richards, sångaren och gitarristen i Rolling Stones!) till Jack Sparrow: "The trick is not to stay alive forever, the trick is to be able to live with yourself for the rest of your life".

Ambitiöskram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...