måndag 6 december 2010

Min dag


Dagen började i duschen, eller först blev jag så klart väckt av alarmet och släpade mig sedan upp och ner i källaren. Källarens dusch är min favorit. Där är jag ganska länge för att vakna till ordentligt och fundera över dagen. Ibland känns det som om det är där jag löser alla världsproblem. Det brukar imma igen och jag ser inte mig själv i spegeln sedan. Fast om jag ska vara ärlig så körde jag tio-femton minuters gymnastikövningar först, innan jag gick in i duschen. Då vaknar jag rejält.

Måndagar är alltid rejält ansträngande på jobbet. Eleverna kan faktiskt vara helt upp och ner efter helgen, jag undrar vad de håller på med på helgerna, eller jag kanske inte vill veta. Och jag har sista lektionen på måndagen, nattpasset kallar jag det. I dag körde vi rappakalja det sista vi gjorde, det blev kul och vi orkade ända in i mål.


Sedan stressade jag iväg för att handla presenter till personalen på sonens skola. Jag har äran att vara klassförälder och har således samlat in pengar till blommor. Middagen avhandlades snabbt och picknickkorgen (gårdagens bakade pepparkakor, lussekatter och så skumtomtar) togs med till kvällens julspel som sonens klass skulle spela upp. Jag blir alltid tårögd när barnen är så duktiga, jag är helt hopplös. Fast jag har svårt att tycka att det är trevligt med så mycket folk ihoppackat på så liten yta, och det var svårt att få tyst på alla när jag skulle hålla ett litet tal till "fröknarna". Man tycker ju att jag borde ha vana på att få folk tysta (och så kan jag inte sluta förundras över hur många barn alla verkar ha, det bara kryllar av dem).


Som tur är gjordes läxorna i helgen, liksom min rättning, så nu tar jag det lite lugnt här bland alla mina tända ljus.


Dagenskram!









Efter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...