torsdag 23 december 2010

Det här får mig att må bättre

Träning.

Ut och ta en löptur eller ge järnet i en innebandy- eller fotbollsmatch, sedan mår jag bättre. Alla kategorier bästa medicinen mot allt. Åka längskidor har jag upptäckt är suveränt också, men nu har jag då alltså ingen stav. Åka slalom är en lisa för själen. Att få vara ute i naturen och sporta är oslagbart för att må bättre.

Tyvärr tränar jag för sällan känner jag. Och kommer ut för sällan också tyvärr. Min kropp och själ skulle behöva mycket mer av den varan för att bli starkare.

Annars är det självklart mina barn, min man, min familj och mina vänner som får mig att må bättre. De är livsnödvändiga på ett sätt som inte går att beskriva.

När vi ändå pratar kärlek så får jag inte glömma att nämna den fysiska närheten, den får mig att må bättre, det är också bästa medicinen mot allt.

Nu ska jag skriva något politiskt inkorrekt här...men jag mår rätt bra av att ha min egna bil också. Lilla Pärlan. Den symboliserar min frihet, mitt oberoende. Det mår jag bra av också.

En god bok är inte dumt heller. Aldrig fel.
Och havet. Icke att förglömma. Se ut över havet och bara njuta av dess storslagenhet. Och solen, min vän.

Just nu kan jag tyvärr inte skriva att jul får mig att må bra... dan före dan som det är. Men i morgon runt kl 15 sisådär, kommer jag garanterat att tycka att jul får mig att må bra, då jag är tillsammans med hela min underbara familj.

Välmående kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...