lördag 4 december 2010

Det här åt jag i dag


Alltså nu börjar jag verkligen ångra att jag gav mig in på att följa den här listan. Är det någon som är intresserad av vad jag äter!? Jag är verkligen inte intresserad av vad andra äter, jo förresten, jag brukar fråga mina barn när de kommer från skolan, men nepp aldrig att jag kan tycka att det här är ett kul ämne.

Men det är väl bara att bita i det sura äpplet då (jag försöker alltid passa på att lära mina elever lite gamla härliga svenska ordspråk när jag kan).

Min frukost ser alltid likadan ut, jag är verkligen konservativ när det gäller frukost. Det ska vara fil med müsli. Och så vill jag ha på riktigt mycket sådant där All Bran-kli. Men först tar jag C-vitamin-brus. Sist dricker jag riktigt svart kaffe.

Lunchen i dag blev fredagsresterna. Jag tänker inte skämmas ett dugg när jag säger att det var tacos. Barnen kräver tacos på fredagen och vem kan säga nej till hungriga små barn? Jag gillar inte brödet men tar mycket sallad och heta jalapenos och sambal olek.

Nu håller mannen på med lördagsmiddagen; citronkyckling med honungsglacerade rotfrukter. Och ett underbart rött vin till. Jag vet av erfarenhet att det här kommer att bli gott.

Så fick jag visst en gin och tonic här, som jag kan ta med mig när jag går till badet. Uppassad värre. Jag är svag för cashewnötter också, så kanske att jag pillar i mig några sådana senare, men det vet jag ju inte ännu. Jag bara gissar.

Jaha, då har din nyfikenhet om min matdag blivit stillad här nu. Vilken tur.

Matkram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...