lördag 25 december 2010

En första


Ja i år var det den första gången vi firade julafton hemma hos oss med! Och allt gick så bra! Maten var god, barnen var nöjda med sina julklappar, alla vara trevliga och glada , det gick bra med mina föräldrar, ja en riktigt härlig julafton!

Men vi glömde visst gröten, för det blev lite sent med allting, för vi tog det så lugnt med allt, och kanske för att vi var så mätta, men, men det blev alltså också en första; att glömma gröten.
Och det var första gången det hölls familjemästerskap i pingis på julafton. Och som det tävlades om vem som skulle vara tomte... För första gången vann jag fem paket i julklappshasarden, alla som jag ville ha!

Och det var första gången mannens bror och hans sambo var med på själva julafton, de sov över här, vi brukar annars umgås på juldagen hos svärmor i Jönköping, dit vi ska allihop nu snart. Och brorsdotterns pojkvän var här ett tag också.

Och det var första gången jag missade Kalle och hans vänner och Karl Bertil Jonssons julafton. Så blir det när man är värdinna. Undrar om det betyder att jag är vuxen nu.

Härliga, härliga julkramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...