onsdag 22 december 2010

Det här upprör mig

Först måste jag bara hänvisa till inlägget om vilken månad det är nu. Och så kan man kolla in datumet också. Dan före dan före dan.

Så jag har inte riktigt tid med ett sådant här inlägg kan man säga. Och detta är ett ämne som jag skulle kunna skriva mycket om. Mycket.

Men jag tror att jag kommer att återkomma till detta många gånger, så oroa dig inte.

För jag blir nämligen ofta upprörd. Och den dagen jag inte blir det måste man skicka mig till sjukhuset, för då är jag inte frisk. Bara så du vet.

Men jag kan säga så här i alla fall:

Elakhet upprör mig mest av allt. När någon uppsåtligen vill skada en annan människa.

Och empatilöshet, småsinthet, fördomsfullhet, rasism och avundsjuka. Och alla avarter som hör därtill.

Jag kan aldrig i livet förstå eller förlåta att man vill göra någon annan illa med vilja. Och inte heller av taktlöshet eller okunskap.

Det upprör mig.

Upprördkram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...