måndag 13 december 2010

Den här veckan

Vadå den här veckan? Ska jag skriva om veckan som varit eller den som håller på? Är det presens eller imperfekt som gäller? Relevant fråga till temapåhittaren, tycker jag.

Jag antar att min fråga uppkommer p g a det faktumet att det är måndag i dag. Hade temat infallit i fredags hade det varit självklart att skriva om veckan som varit. Filosofiskt värre här, eller hur?

Jag väljer härmed att tolka detta som ett framåtsyftande tema.

Det är (i stort sett) sista veckan med eleverna före jullovet. Det räcker kanske att säga det. Jag förväntar mig detta av veckan (efter denna dag):

*frågor om betyg.
*frågor om vi kan få sluta tidigare.
*frågor om vi kan få se på film.
*frågor om vi kan leka något.

I dag startade jag med att vara tärna med glitter i håret och jag och eleverna i min klass sjöng luciasånger. De sjöng riktigt fint måste jag få säga.

På det privata planet förväntar jag mig:

*julklappshandlande.
*mer julgodisgörande.
*städ och tvätt.
*besöka mor och far.
*ut och äta och fest x 2 =D

Ja, det blir en härligt intensiv vecka alldeles säkert. Det lackar ovedersägligt mot jul.


När jag packade upp min lilla tärna och stjärngosse ur julpyntslådan visade det sig att den stackars tärnan låg doppad med ansiktet rakt ner i en av barnens hemgjorda geléljuslyktor. Så hon är väldigt röd i ansiktet. Men hon är söt ändå, tycker jag.

Veckanskram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...