torsdag 16 december 2010

Min första kyss


Min första kyss? Eller puss? Det står ju kyss. Talar vi tungor i varandras munnar här alltså?

Jag måste vara ärlig och säga att jag inte riktigt minns. Och när jag insåg det blev det riktigt intressant detta ämne. Varför i hela friden minns jag inte den första kyssen riktigt!? Jag som har ett riktigt hästminne och sällan glömmer något, och aldrig något första! Jag är den där ältande typen som kan hålla på och minnas i all oändlighet.

Sedan slog sanningen ner i mig som en bomb. Herregud den första kyssen inföll ju helt säkert under tonårstiden, då jag började dricka alkohol. Minnet är lite suddigt från de där första hångelsessionerna med en kille. Så sorgligt.

Nej, det där blev plötsligt inte kul att fördjupa sig i.

Men, vänta lite, nu kommer jag ihåg den första kyssen plötsligt!

Vi gick i tredje klass och vi hade börjat ha s k FF-fester (föräldrafria-fester). Vi var hos Åsa eller Sanna kommer jag ihåg (haha aldrig att vi skulle kunna ha varit hemma hos mig). Festerna planerades noggrant på så sätt att vi ordnade upp alla par innan festen. En punkt på festen brukade vara "kysstävling". Den gick ut på att man skulle tävla om vilket par som kysstes längst, med tungorna i varandras munnar, allltså. Vi var avancerade värre inser jag. Första gången vi vågade oss på just kyssen så fick varje par lägga sig under Åsas säng och öva på att kyssas. Jag övade på Mattias (inte min bror alltså! Vi hade typ tre-fyra Mattias i klassen).

Det var trevligt kommer jag ihåg att jag tyckte. Det var bra att det var han, för vi hade varit som bästa vänner sedan vi gick på dagis. Kanske att vi t o m hade provat kyssar tidigare, fast jag minns inte om det var med tungan just, men vi brukade bygga kojor och ligga mellan madrasser och pussas, han och jag.


Kyss och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...