fredag 10 december 2010

Dagens outfit


Trååååkämne igen! Vem bryr sig om vad jag har på mig!? Ingen! I alla fall inte vad jag vet. Inte ens min man bryr sig, tror jag. Det här är kanske ledsamt men jag känner verkligen att ingen bryr sig om detta, knappt jag själv heller vilket kanske betyder att varningsklockorna borde börja ringa...

Dags att börja bry sig kanske?

Jag har nämligen alltid jeans på mig, i olika varianter visserligen men ändå. Så kul är jag. I alla fall på vintern. På sommaren har jag bara kjol eller klänning.

Jag har visserligen ett par manchesterbyxor som jag har på mig ibland och jag tror jag har några svarta snyggbyxor någonstans...

Till detta har jag i dag en blus med kort ärm och en tunn kofta. Spännande värre. Jag har alltid kofta också för den delen. Suck. Det är för att jag ska kunna ta av mig den snabbt när jag blir varm på jobbet av allt mitt prat (och elevernas prat) eller allt springande till elevernas bänkar.

Sitter jag still fryser jag hela tiden. Jag brukar ha en extra kofta vid mitt skrivbord som jag kan ta på över den andra koftan då... Fast nu har vi ett extra element i arbetsrummet.

Lite mer spännande är det med mina ytterkläder, för de är nya! Jag fick pengar av mannen när jag fyllde år och nu har inhandlats en ny brun skinnjacka och bruna mockakängor. Kängorna har självklart en nio cm hög klack. Så ni vet. Och till detta har jag min vaniljvita mössa och vantar.

Tänker inte besvära er med en bild, så ni somnar.

Men, det är ju fredag! Jag piffade upp mig med ett silverhalsband med ett hjärta med diamanter (oäkta...). Jag tänkte Kärlek här... Det kanske jag ska fota och lägga upp en bild på...?

Klädsamkram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...