onsdag 15 december 2010

Mina drömmar


Nu har man slängt in ett riktigt köttben åt mig här! Jag vet att jag skulle kunna go on like forever med det här ämnet. Så det är bäst att jag försöker fokusera lite här.

Jag måste nog börja med att berätta att jag är född i Skyttens stjärntecken. Jag råkade se en liten text om Skytten i går och där står det att "Skyttens behov av frihet och drastisk för­ändring är nästan allenarådande. Den som har solen i denna del av Skytten har mål som hägrar långt i fjärran och den allra största iver att få dem förverkligade". Vidare stod det också: "Skytten mår nästan illa av status quo och ser fram mot förändring även om den kanske inte är till det bättre".

Så det så. Och det som står om stjärntecknen är ju sant.

Jag drömmer om (utan inbördes ordning):

Att bli författare en dag. Jag vill skriva en bok.
Att göra hat-trick i en fotbollsmatch (sonens sju mål i en cup-match i somras når jag aldrig).
Att vara lika fit-for-fight som t ex Lill-Babs när jag är 70.
Att bli litteraturvetare på riktigt.
Att besöka alla kontinenter. Eller ett par till i alla fall. Jag har bara varit i Europa.
Att bo och arbeta i England någon gång (det kan duga med ett annat engelskspråkigt land).
Att äga en sommarstuga (eller nåt) vid havet.
Att ha vita tänder.
Att bli färdig gymnasielärare.
Att ha en walk-in-closet som Pernilla Wahlgren ungefär.
Att klara magisterutbildningen i pedagogik.
Att klara vattenskidbanan på Skara sommarland (då måste de skaffa mindre skor).
Att bli konståkningsprinsessa (eller, nej kanske inte en dröm längre).
Att kunna dansa salsa.

Nej, stopp här nu.

Det finns ju självklara drömmar som jag har som rör mina barns framtid och lycka, och min egen så klart, men de är helt enkelt så självklara att jag inte skriver dem här.

Drömmande kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...