torsdag 30 december 2010

Ett sista ögonblick


Bye bye originaltapeten från 1980! Ett sista ögonblick hade den när jag fotade den här i dag, innan jag målade över den. Nu är de sista bruna vävtapeterna borta från huset. Jag fällde inte direkt någon tår.
Denna vackra fondvägg satt i källaren i gillestugan, tillsammans med de omgivande helbruna väggarna. Furutrappen ner till källaren har nu också fått samma vita och ljusgrå färg som den upp till övervåningen fick redan när vi flyttade in förra året. Det är inte förrän nu vi orkat ta tag i källarens furu-bruna mörker.
Nu blir det vitt och fondväggen blir turkos! När jag är klar kan jag lägga upp en bild på den turkosa väggen, om jag blir nöjd...
Nu ser jag fram emot att få sitta i den ljusa och färgglada gillestugan framför den öppna brasan på fårskinnsfällen, utan att behöva få ångest av de bruna vävtapeterna.
Vila i frid.
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...