söndag 19 december 2010

Detta ångrar jag

Ingenting. What's the point anyway? Ibland gör jag sådant jag inte är stolt över och självklart hade det varit bättre om jag inte gjort det. Men vad ska man göra? Försöka lära sig och bättra sig till nästa gång helt enkelt. Det försöker jag i alla fall.

När jag tänkte på det här temat insåg jag att det som jag eventuellt skulle ångra, om jag nu höll på med sådant, det handlar ofta om att jag inte sagt nej när jag egentligen borde ha gjort det. Nej. Nej. Det får jag fortsätta öva på tror jag. Något mer jag bör träna på är att tygla mitt humör och inte bli så upprörd. Sådant kan jag faktiskt ångra, att jag tappade humöret, lugnet.

Men, som sagt, det är ingen idé att ångra något. Det ligger bakom dig och kan inte ändras. Det är hur du går vidare som är det viktiga.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...