onsdag 1 december 2010

Det här är jag


Oj, oj hur ska det här gå, att följa en lista, jag är inte bra på det... Nu blev det så sent här och jag har inte hunnit tänka ut något underfundigt alls till denna presentation av mig själv.

Jag får improvisera, som vanligt.

Jag kan kanske göra som jag brukar göra när jag möter en ny elevgrupp, som jag ska undervisa en längre tid, i skolan? De brukar få ställa tjugo frågor... eller i varje fall få fråga mig i stället för att jag bara berättar. De brukar fråga i ungefär den här ordningen, och jag brukar svara ungefär så här... (jag skriver bara svaren så ska vi se om ni kan gissa frågorna).

1. Man frågar inte en dam om hennes ålder, men jag är typ 25, i sinnet.
2. Ja, jag är gift.
3. Ja, jag har två barn; en dotter och en son.
4. Vi bor i Tannefors, i ett hus.
5. Jag tycker om idrott, läsa böcker, dansa och att resa.
6. Jag spelar fotboll och innebandy i lag. Jag har hållit på med många olika sporter.
7. Ja, jag håller på Barcelona och så har jag hållit på Manchester United ända sedan jag var barn.
8. Messi, Villa och jag kan inte låta bli att fortfarande tänka på Beckham. Zlatan är stor.
9. Jag har tre bröder (låter som Ulf Lundells låt, men så är det).
10. Jag är uppvuxen i Skäggetorp i Linköping. Ja, jag trivdes.
11. Jag har bott i Stockholm också, en kort period, direkt efter gymnasiet, när jag började studera till lärare.
12. Ja, jag hade bra betyg.
13. Min idrottslärare säger att jag hade högsta betyg i idrott på högstadiet (fråga honom själva, han jobbar ju här på skolan fortfarande). Jag hade i alla fall det på gymnasiet.
14. Jag läste humanistisk linje på gymnasiet, det betyder att jag läste mycket språk, historia, samhällskunskap, religion, filosofi och psykologi.
15. Jag läste tyska och spanska.
16. Jag ville bli författare, journalist, lärare eller reseledare.
17. Nej, jag har aldrig provat droger.
18. Jag berättar inte vad jag tjänar.
19. Jag älskar att vara lärare.
20. Eftersom jag älskar att vara med ungdomar och att få undervisa.

Efter detta brukar det balla ur lite med frågorna, så det är lika bra att avbryta.

Jaha, det var alltså jag då.

Kram!

5 kommentarer:

  1. Alltid roligt att läsa din blogg, du skriver så bra. Ler för mej själv när jag läser svaren du ger eleverna. Frågorna de ställer till dej är desamma som pensionärerna frågar på jobbet och du kommer säkert ihåg hur det var i hemtjänsten.

    Hoppas ni mår bra i vinterkylan
    Kram/ Mona

    SvaraRadera
  2. Kul att du läser den! =D Jag kommer självklart ihåg hur det var när jag jobbade i hemtjänsten, det är där jag har lärt mig allt jag kan! Kul att pensionärerna är så nyfikna på vilket fotbollslag du håller på...hehe ;-) Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Usch nu blir jag lite avundsjuk på ditt briljanta sätt att beskriva dig själv. Jag hade också velat göra så! För sent nu. Attans bananer.

    SvaraRadera
  4. Tack! Ditt sätt var briljant också så klart! Kram!

    SvaraRadera
  5. Kul läsning,bra skrivet av dig. Man blir inspirerad av listan oxå :) Ser fram emot att få läsa dina inlägg från listan ;) KRAM

    SvaraRadera

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...